News

Jesus Crist, Can't the New York Times Afford Copy Editors?

The New York Times makes mistakes just like any other news outlet, but the multiple name errors in the cover story of the New York Times Magazine last Sunday resulted in a larger-than-normal correction:

Correction: October 26, 2008 The cover article on Page 52 this weekend about Senator John McCain’s campaign misspells the given name of Mr. McCain’s fellow senator from Arizona and the surname of the governor of Florida, both McCain supporters. The other Arizona senator is Jon Kyl, not John, and the Florida governor is Charlie Crist, not Christ. The article also misstates the name of the Ohio city where some McCain campaign staff members first met Mr. McCain’s running mate, Gov. Sarah Palin of Alaska. It is Middletown, not Middleton. And the article overstates the duties of Tucker Eskew, a member of Ms. Palin’s team. He is officially her counselor, not her chief of staff, though campaign officials say that he performs many of the same duties.

The country's most esteemed newspaper has reported major losses in profit and layoffs this year, so maybe it's cutting back on editors. Then again, an interesting Web site we found today called regrettheerror.com shows just how often news agencies must correct their work -- and how humorous those corrections can be. -- Ray Stern

KEEP PHOENIX NEW TIMES FREE... Since we started Phoenix New Times, it has been defined as the free, independent voice of Phoenix, and we'd like to keep it that way. With local media under siege, it's more important than ever for us to rally support behind funding our local journalism. You can help by participating in our "I Support" program, allowing us to keep offering readers access to our incisive coverage of local news, food and culture with no paywalls.
Ray Stern has worked as a newspaper reporter in Arizona for more than two decades. He's won numerous awards for his reporting, including the Arizona Press Club's Don Bolles Award for Investigative Journalism.
Contact: Ray Stern